CAE


آزمون CAE

آزمون CAE، آزمونی است برای سنجش دانش زبانی غیر انگیسی زبانان در سطح پیشرفته (Advanced) یا همان C1. واژه CAE، مخفف عبارت Certificate in Advanced English است.

اگر نمی‌دانید سطح C1 یعنی چه، این مطلب را حتما بخوانید!
آزمون CAE توانایی زبان انگلیسی زبان آموزانی را که مایلند انگلیسی را در موقعیت های مختلف روزمره بکار برند اندازه گیری می‌کند.

صفحه آزمون بین المللی CAE در وب سایت دانشگاه کمبریج

نمره CAE شما نمایانگر توانایی شما در بکارگیری زبان برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری  و آکادمیک است. بسیاری از کالج‌ها، دانشگاه‌ها، صنایع و سازمان‌های دولتی در کشورهای انگلیسی زبان از نمره CAE برای ارزیابی شایستگی افراد برای پذیرش استفاده می‌کنند.

آزمون CAE پنج ساعت طول می‌کشد و شامل چهار بخش است:

 درک مطلب و کاربرد زبان، گفتاری، شنیداری و نگارش

درک مطلب و کاربرد زبان (Reading & Use of English)

بخش درک مطلب و کاربرد زبان (Reading & Use of English) در آزمون CAE، توانایی شما را در خواندن، درک منظور متون مختلف و استخراج اطلاعات مورد نیاز سنجیده و همچنین دانش شما را در ساختارهای دستوری (Grammar) و واژه‌ای (Vocabulary) زبان انگلیسی محک می‌زند.

این بخش 8 قسمت مختلف داشته و شما در کل حدود 3000 تا 3500 کلمه متن خواهید خواند.

مدت زمان مورد نیاز برای تکمیل این بخش، یک ساعت و سی دقیقه است.

بخش شنود (Listening)

بخش شنیداری (Listening) در آزمون CAE، توانایی شما را در درک مکالمات انگلیسی در موقعیت‌های آکادمیک یا اجتماعی ارزیابی می‌کند.

در این بخش از شما خواسته می شود به متون متنوعی مانند مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و مکالمات گوش دهید و سپس به سوالاتی در مورد اطلاعات خاصی که در آن متون شنیده شده و همچنین در مورد هدف و نگرش متکلمان پاسخ دهید.

 این بخش شامل چهل سوال است که تقریباً چهل دقیقه طول می‌کشد.

بخش نگارش (Writing)

در بخش نگارش (Writing) در آزمون CAE، باید نشان دهید که توانایی نوشتن مطالب معنادار، منظم، منسجم و صحیح را دارید.
در این بخش دو سوال وجود دارد. سوال اول بر توانایی شما در فهمیدن و ترکیب اطلاعات تاکید می‌کند. شما باید اطلاعات را  از چندین منبع مانند آگهی‌ها، یادداشت‌ها و مقالات جمع آوری نموده و با ترکیب اطلاعات جمع آوری شده یک یا چندین نوشته را خلق کنید.
این بخش ممکن است شامل نامه‌های رسمی و غیر رسمی، مقالات و گزارشات نیز باشد. در بخش دوم از شما خواسته می شود با استفاده از دانش و تجارب خودتان مطلبی را در مورد موضوع داده شده به نگارش در آورید.

شما باید هر دو قسمت بخش نگارش را در مدت زمان یک ساعت و نیم تکمیل کرده و هر یک از نوشته‌های شما باید حداقل 250 واژه داشته باشند.

بخش گفتاری (Speaking)

بخش گفتاری (Speaking) در آزمون CAE، مربوط به گفتگو در موقعیت‌های متفاوت آکادمیک و اجتماعی است.
این بخش برای هر نفر معمولاً 15 دقیقه طول می‌کشد. در این بخش، داوطلب دیگری نیز شما را همراهی خواهد کرد.

بخش اول، مصاحبه عمومی آزمون گیرنده با تک تک شرکت کنندگان بوده و در بخش دوم شرکت کننده دیگر باید سخنرانی کوتاهی را ارائه دهد.
تصاویری در اختیار شما قرار داده می شود که می‌بایست به مدت یک دقیقه در باره آنها صحبت کنید. شما همچنین باید به داوطلب دیگر گوش دهید و در مورد صحبت‌های او اظهار نظر کنید. بخش سوم بخش حل مشکلات است که شما باید با داوطلب دیگر صحبت کرده و سپس به فرد آزمون گیرنده گزارش کنید. سوال آخر، یک بحث (Discussion) کوتاه مرتبط با بخش قبلی است.

نحوه محاسبه نمره در آزمون CAE

هر یک از این چهار بخش، حدود بیست و پنج درصد نمره کل را تشکیل می‌دهند.
امتیاز در نظر گرفته شده برای شما یکی از حروف D، C، B، A یا E خواهد بود که A بالاترین و E پایین‌ترین امتیاز است.
شما برای قبولی در این آزمون و دریافت مدرک، باید امتیاز C یا بالاتر را کسب کنید.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید 05138433116